Breton - Stor jägare i litet format

23 juni 2014

Flytvästar

Jag har införskaffat flytvästar till hundarna nu. Började med att köpa två för att testa hur dom satt, men nu ska jag köpa två till så att alla har varsin. 
Tanken är att jag ska kunna motionssimma hundarna utan att vara orolig att de ska hända något. Alla våra hundar är duktiga simmare utan flytvästar, men det känns som en extra trygghet för mig när de är ute och simmar en längre tid på djupt vatten att dom har flytväst på sig. Dessutom är det ju lite mera motstånd att simma med flytväst så hundarna får bättre träning. :) 

Liva och Alice var de som fick testa först. 


Liva med sin nya flytväst, och Alice till vänster i bild men hon är ju aldrig still. 


Liva poserar på lilla bryggan. :)

Jag hade tänkt köpa hurttas flytvästar men de är väldigt stor prisskillnad, mer än dubbla priset för dom jämnfört med dessa, så jag inhandlade två av denna modell och blev nöjd. Jag kommer att köpa två till av samma modell till Ebba och Ilex. Denna flytväst kostade 199kr på djurmagazinet, tyckte jag var överkomligt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar