Breton - Stor jägare i litet format

2 mars 2015

Utställningsträning

Idag tog jag med mig Alice på utställningsträning.... Det är inte ofta vi är på hundklubbar med våra hundar och detta var Alices premiärtur dit. Jag hade förväntat mig en hel del prat och energi av våran lilla dampfröken men Alice är aldrig som man tänkt sig har jag insett. 
Alice var lugn och sansad, koncentrerad och väldigt avslappnad. Hon skötte sig superbra och när vi hade paus låg hon raklång mitt på golvet å vilade. Öh vad hände med våran tokiga Alice? Det var just pga att hon har den energin och glädjen som hon har som jag tog med henne...de andra vet jag är lugna och coola i i såna situationer. Å så visar hon en sida av sig själv som jag inte alls förväntat mig. Aja det var ju roligt och nu vet vi att vi inte behöver nöta på nå mer med henne i liknande situationer. 

Alice är verkligen en hund man aldrig slutar förvånas över och trots hur jobbig hon och hennes energi kan vara ibland så är hon helt underbar hund som är väldigt speciell. :) 

❤️❤️❤️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar