Breton - Stor jägare i litet format

22 augusti 2012

Markeringstäcke avancerad

Jag hade mina funderingar, nu har jag testat och jag hade rätt. Ebba blir störd av att springa med astron runt halsen. Jag vet inte om det är pga vikten under halsen eller om det är att den ligger och stör mot strupen, halsen eller bröstbenet. Jag har provat ha den löst och att spänna den lite tightare med det verkar ändå bli samma. Hon går mycket sämre fart och ork när jag har den på henne... Direkt jag tar av hon den så är det full fart igen.
Detta blev en svår nöt att knäcka... Jag funderade på att köpa en astroväst, men modellerna jag hittade verkar vara till typ älghundar med supertjock päls, jag tyckte remmar osv såg ut att kunna skapa skav.
Det slutade med att jag sydde henne en väst med en lite annorlunda lösning. Idag har jag varit och testat den och oj vilken skillnad på hunden. Verkar som att det var hela skillnaden när hon fick den på ryggen med tyngdpunkten rakt ovanför frambenen istället för att ha tyngden hängandes i hals och nackmusklerna.
Såhär ser den ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar