Breton - Stor jägare i litet format

12 augusti 2012

Tokladdning

Just kommit tillbaka från ett riktigt skönt löppass med Amanda. Nu börjar jag känna att konditionen är på gång och jag känner mig motiverad att springa några pass till innan jakten.
Det känns även kanon att Ebba börjar få känn på sin suveräna kondition hon hade i vintras. Nu ska vi köra igenom några härliga dressyrträningstillfällen tillsammans med massa andra goa bretonägare som slutfinish på det hela.

25e aug är det bara hopp i byxan och ut i markerna. Tokladdad hund, matte och bössa. Här ska det skjutas Pippi och bära hund. Jo trots dressyrträning så brukar vi få ha lite utvecklingssamtal jag och ebba. :) Nu har jag ju dessutom tränat kondition så nu äre ba att hon sköter sig. :)

Nedräkningen har startat....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar