Breton - Stor jägare i litet format

8 december 2012

Kiss-succé!

Idag har jag fått mycket positiva besked från en tidigare uppgiven hundägare.
Problemet var att hon hade en hund som var jättefrusen men som kissade ned ALLA täcken, vilket gjorde att hon tvättade sönder täckena tillslut.

Jag trodde att vi kunde lösa det problemet, hon var mycket skeptisk!

Nu fick jag positiva besked, hunden har inte kissat en droppe på täcket. Det luktade gott och var torrt när de kom hem från promenaderna. :)
Detta var ju ett mycket positivt besked att täckena och tanken bakom det verkligen fungerar.

Jag citerar: "Då var morgonprommen avklarad o det luktar fortfarande inte piss om täcket....tror fan jag blir religös...😉 det här trodde jag aldrig. Hundens täcken har varit deporterade ut i garaget....det går ju inte att tvätta dom efter varje prom, men nu hänger det så fint i hallen! 😊"

Problemet löstes med att göra ett täcke som verkligen passar hunden och en specialanpassad magplatta för hanhundar som verkligen sitter tätt emot bröstkorgen och passar bra, (som på alla våra täcken)

Skulle olyckan mot förmodan vara framme någon gång, så kan hon ju i dessa täcken bara knäppa lös magplattan och tvätta endast denna.

Här kommer en bild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar