Breton - Stor jägare i litet format

2 juli 2013

Hundbädd showmaster

Jag var i strängt behov av hundbäddar men gruvade mig för att de brukar vara så dyra. Eller rättare sagt, de dyra som är snygga brukar inte hundarna gilla lika mkt som jag själv. 
Efter att ha spanat på en halvsnygg 800kronors på djurmagazinet ett tag gjorde jag helt plötsligt ett impulsköp på Hööks istället. Fyndet blev två bäddar från showmaster för ett sammanlagt pris på ca 550kr. Den ena var en svart med avtorkningsbart slitstarkt tyg som var diskret och lagomt stor till vardagsrummet. Den andra är en grå och rosa tygbädd med vanlig fluffig vadd inuti, ganska ful och opraktisk att rengöra. Den rosa hamnade i sovrummet. 
Hur som helst så verkar båda bäddarna vara högt uppskattade och självklart är den fula rosa mest populär. Säkert för att det rosa tyget är sånt där plysch-fleece-aktigt tyg som suger åt sig hundhår men är supergosigt att ligga på. 

Jag är i alla fall nöjd med mitt köp trots ful färg. Hundarna gillar dom och jag kom billigare undan och fick dessutom två bäddar. 

Sötliva har gått och nattat i fulbädden, men vaknade av fotografen. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar