Breton - Stor jägare i litet format

13 januari 2014

Valpvikter

Jag har fått några vikter på valparna. Om ni vill får ni gärna skicka vikter åt mig kan jag skriva in allas, det kanske är lite roligt och säger kanske lite om deras storlek och utvecklingsfaser. :) 

Alice vägde 6,2 kg förra veckan. 
Anja vägde 6,6 kg förra veckan
Affe vägde drygt 7 kg förra veckan. 
Akke väger 6,7 kg idag 
Avis-Sirap väger 7,8 kg rapporterat direkt från vågen. :) 
Ax väger 7,5 kg ungefär, så han kan inte utmana Sirap än. 
Abba skulle vägas i veckan så hennes vikt kommer också hit snart. 
Aslans-Nitro väger ganska precis 7kg idag. 



En trevlig nyhet är också att Alice galenpannan har börjat att mysa lite!! Jag är grymt glad! 


Nu ligger hon här med mig i soffan och vi har gosat och klappats lite och hon har inte fått myror i byxorna. :) igår mös vi halva kvällen i soffan till en film, och vi satt även ute vid elden och grillade och då låg hon i famnen och mös och sov. Framsteg framsteg för en liten ekorre som aldrig kunnat vara still tidigare. Kanske hon blir en mysig soffpotatis tillslut. :) 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar