Breton - Stor jägare i litet format

19 november 2013

Statustorka och tacksamhet

Ja det har blivit lite färre uppdateringar sista dagarna. Kanske saknar ni bilder på smågrisarna. Jag kan bara meddela att dom är obehagligt söta och fruktansvärt jobbiga och gosiga. Jag spenderar 80% av min lediga tid till att städa bajs och kiss, busa med valparna, gosa och pussa dom, mata dom osv. De restrerande 20% sover jag! Det gör väl också att man är lite trött i mössan om man säger så. 

Igår var det två familjer här och tittade på valparna. Det var kul att träffa de blivande ägarna och prata lite hund och jakt. Det jobbigaste för oss alla var nog bara att klura ut vilken valp som ska vart. 
Det var roligt att se valparnas reaktion på så många nya människor och lukter som rörde sig i huset. Det var inga konstigheter, valparna sprang kring och lekte som vanligt och var lika gosiga som vanligt. 

Denna vecka får vi även besök av andra bretonägare och uppfödare som är nyfikna på de små liven. Det ska bli jättekul att få bolla lite tankar och erfarenheter med rutinerade uppfödare och hundtränare. De har varit en stor stöttepelare i mitt arbete med valpkullen, valpning, drältighet och val av hanhund. Kan inte tacka dig nog Lina Andersson med Tiellas kennel som även är del av Svensk Bretonklubbs Avelsråd. Även Margareta Lundqvist med Strömforsens Kennel har varit en mycket bra stöd och hjälp. Det är väldigt uppskattat att det finns så så snälla och hjäpsamma människor som delar med sig av kunskap och erfarenheter. Helt ovärdeligt för mig men även för klubbens framtid. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar