Breton - Stor jägare i litet format

11 november 2013

Vägning

Idag var första dagen det blev problem att väga valparna. Vi gör ju denna invägning varje dag för att se att alla valpar går upp i vikt som de ska och att de mår bra. Idag blev det svårt, valparna har nu blivit mera framåt och rör sig ganska bra. De har även lärt sig att komma fram, krypa upp i famnen och att människor kommer ibland med god mat. Jag satte mig ned i valphagen med min våg och anteckningsblocket, det tog 3 sekunder så hade jag minst 5 valpar klättrandes på mig, en som kissade på mitt antecklingsblock och några som tuggade på mina tår. Alla valparna ville titta vad jag gjorde, mysa i famnen och var allmänt nyfikna. Det är inte så lätt att väga en valp när de andra går på knapparna till vågen, det blir som dåliga resutlat då.
Tillslut lyckades jag väga allihopa, valparna går upp som dom ska i vikt och vissa är väldigt tjocka tom. =)
Det är svårt att få någonting gjort här hemma, för sätter man sig i valplådan är det ofta någon valp som kommer och kryper upp i famnen och somnar där. Jag har då inte hjärta att bara gå därifrån och tex städa huset istället.... Det kanske är en bra ursäkt att ha valpar, man kanske får ha stökigt hemma då?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar