Breton - Stor jägare i litet format

8 februari 2015

Drygt 2veckor till valpning

Ja för nu måste vi väl ändå kunna säga att hon är dräktig, eller vad tror ni? 



Vi räknar ned dagarna till valpning nu, det går så sakta.... Å Liva är mer och mer besvärad av magen, jag förstår att det är tungt å andas om hon ligger fel, för magen är väldigt stor. Hur mycket till kan den växa egentligen? Jag kommer inte ihåg att Ebba var såhär tjock vid 7veckor... Iof är ju Ebba en större hund så det kan ju luras lite. 
Jag brukar mäta Liva på måndagar men jag blev så nyfiken så jag mätte nu på söndagkväll också. Liva har ökat ytterligare 5cm sedan förra måndagen. 


Fina LillaLivaLotta...jag ser att du har det tungt. Jag ser i ögonen att detta är konstigt för dig. Snart är det över, kämpa på bästa lilla Lotta. ❤️



2 kommentarer:

  1. Lilla gumman!! Så rund å go �� håller alla tummar för att allt går lätt å smidigt ��

    SvaraRadera
  2. Ja vi hoppas också att allt går smidigt och det blir många fina valpar. ❤️

    SvaraRadera