Breton - Stor jägare i litet format

3 februari 2015

Köptips

Att fynda är alltid roligt, särskilt när det är saker man behöver. 

När vi är ute på skogspromenad eller bara rastrundor har vi alltid på hundarna reflexvästar för att dom ska synas bra om det kommer en bil eller skoter eller likn. På jakten har dom orangea markeringstäcken istället. 

Jag har sneglat på bra reflexvästar som håller och sitter bra på hundarna även när dom springer i skogen. Blev intresserad av hurttas västar som såg bra ut i modellen. Dom finns i flera färger. 
Ca 279kr per väst känns kanske inte så farligt men vi som har 4 hundar plus att det slits sönder en å annan då och då när de fastnar i träd å ris i skogen blev lite snåla när det fort skenade iväg runt 1000kr för några reflexer. 
Såhär ser hurttas väst ut! 



När jag då tittade in på Hööks hästsport i höstas blev jag extra nöjd när jag hittade dessa västar (se bild) för 79kr. Dessutom hade dom 15% på hela hundsortimentet så jag köpte på mig 4 st direkt. Vi har nu använt dom i vinter flitigt och det funkar kanonfint! 

Alice är modell...Hööks modell på denna väst kommer från Showmaster. Inte så stor skillnad va förutom priset?! 


Idag har jag investerat i en annan bra sak men tyvärr inte till fyndpris. :/ 
Jag har länge irriterat mig på vattenskålarna som står på golvet, som robotdamsugaren inte kommer åt under och som är lätt att råka sparka ut. Jag har tänkt köpa väggfäste till vattnet flera år men det har alltid slutat med att jag har snålat och tyckt att det är sjukt dyrt med 199kr för en enkel böjd stålpinne. Men nu orkar jag inte irritera mig på skålarna längre så nu blev det att investera ett väggfäste för 199kr och en djupare skål för 149kr. Jävligt dyrt tycker jag för lite plåtdelar men men. Jag blev iaf sjukt nöjd med resultatet men vi måste fixa en glasskiva bakom så att det inte gör något om hundarna skvätter lite. Det blir Nisses uppdrag i em. 

Här är bild på investeringen! 

Och Liva testar funktionen. 


Tjocka lilla LivaLotta...magen hänger ned ser ni kanske. :) Hur många valpar har du där Lotta? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar